mandag den 14. juli 2014

Et tiltrængt pusterum

De sidste par dages lidt køligere temperaturer har virkelig været et tiltrængt pusterum her i sommerheden.

Emma klarer egentlig varmen ok, hun sover noget mindre og spiser noget mere. Og da det stadig er mig, der står for cateringen, kræver det lidt at holde mælkebaren åben og fyldt på alle tider af døgnet.

Der bliver virkelig hældt meget væske indenbords, og en del proviant må der også til, hvis jeg ikke skal føle mig helt drænet.

Men det lykkes heldigvis. Jeg bliver dog aldrig fan af amning i sommerheden, for det er bare ikke rart at amme, når sveden hagler af en!

Jeg har forsøgt at tilbyde hende en smule vand ind imellem, bare så der i det mindste kunne gå en time mellem måltiderne. Men det lille pus ved bare slet ikke, hvordan hun skal få noget ud af en sutteflaske. En kop giver heller ikke et vellykket resultat, for det er åbenbart ikke logisk, at man skal synke det, der kommer ind i munden! Sidste forsøg er en tudekop, den har hun heller ikke helt gennemskuet teknikken bag endnu, men der er trods alt et lille håb i horisonten for at hun knækker den kode.

Vores lille vandeventyr fortæller mig da også, at jeg har ret i min formodning om, at hun ikke er klar til rigtig mad endnu. Men hvorfor også det, når mælkebaren stadig er åben og har friske forsyninger?

Sætter I også pris på de her kølige dage inden varmen kommer igen?




- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar