onsdag den 26. februar 2014

Ven eller fjende?

De fleste jeg kender har et had/kærlighedsforhold til en ganske bestemt del af strikkeriet. Nemlig de famøse STRIKKEPRØVER!

Mit forhold til dem er nu ganske fredeligt, selvom det da ikke er altid, de bliver lavet. Og de bliver sjældent lavet ret store!

Men jeg laver hellere en strikkeprøve end jeg trævler halve eller hele trøjer op.

I dag laver jeg også en strikkeprøve, eller stribeprøve, for det er mindst lige så meget for at vurdere hvordan striberne bliver finest.

Det er igen noget til bettefisen, men denne gang er det hverken lilla eller rødt. Som det meste af hendes garderobe er blevet, mest fordi der jo ikke findes andet, hvis det ikke skal være blåt og grønt.

Men hos garnudsalg fandt jeg i fredags hyggelige nuancer af gul og orange, så der kan komme lidt afveksling.

Jeg tror det bliver rigtig godt. Det skal blive en lille stribet cardigan, hvor striberne skal være som på den nederste del af strikkeprøven.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar