tirsdag den 18. oktober 2011

Lunt til halsen

Efter en uge med ondt i halsen og forkølelse er det ekstra rart, at min nye halsedisse er færdig. Den har været hurtig, men også rigtig sjov at strikke.
Jeg er vild med det simple hulmønster, der gør den finere end bare en ribstrikket halsedisse, men mønstret er ikke mere åbent end den stadig varmer min hals, når jeg cykler.
På trods af hulmønstret varmer den rigtig dejligt :)

Det skønne og meget simple mønster
Den færdige halsedisse



Facts:
Opskrift: Arachne's Alpaca Lace Ring fra en af mine nye strikkebøger, Luxury Yarn One-skein Wonders.
Garn: 100 % uldgarn købt i Netto - Lidt tykkere end det beskrevet i opskriften, men det gør den kun mere vamset.
Pinde: 4,5 mm - Knit Picks
Tilrettelser: Jeg har strikket den rundt i stedet for frem og tilbage. Den er også 6 gentagelser af hulmønstret i højden i stedet for opskriftens 9 gentagelser (Med min korte hals, ville det vist være blevet for voldsomt).
Successkala: Her skal vi højt op, for den vil gøre sig virkelig godt på cykelturene til og fra arbejde i den kommende tid :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar